(23) Andrew Horton, “Cinematic Makeovers and Cultural Border Crossings: Kusturica's Time of the Gypsies and Coppola's Godfather and Godfather II”, in A. Horton e S.Y. McDougal (a cura di), Play It Again, Sam. Retakes on remakes, Berkeley e Los Angeles, University of California Press, 1998, pp. 172 - 174.

(24) Cfr. Michel Ciment, Lorenzo Codelli, Intervista a Emir Kusturica, «Positif», n. 345, 1989. (25) Cfr. Andrew Horton, “Cinematic Makeovers and Cultural Border Crossings: Kusturica's Time of the Gypsies and Coppola's Godfather and Godfather II”, cit. (26) Daniele Aronica, Pedro Almodóvar, Milano, Il Castoro, 1993, p. 102. (27) Cfr. Lucy Fisher, “Modernity and Postmaternity: High Heels and Imitation of Life”, in A. Horton e S.Y. McDougal (a cura di), Play It Again, Sam. Retakes on remakes, cit., pp. 200 - 201. (28) Ivi.

(29) Alberto Castellano, Douglas Sirk, Firenze, La Nuova Italia, 1987, p. 89.

(30) Pedro Armocida, “Almodramma”, in Giovanni Spagnoletti (a cura di), Lo specchio della vita. Il melodramma nel cinema contemporaneo, Torino, Lindau, 1999, p. 213. (31) Ivi.

(32) Paul Julian Smith, Desire Unlimited: The Cinema of Pedro Almodóvar, London, Verso, 1994, p. 131.

(33) Alberto Castellano, Douglas Sirk, cit., p. 74. (34) Giovanni Spagnoletti, “Rainer Werner Fassbinder e il melodramma”, in Lo specchio della vita. Il melodramma nel cinema contemporaneo, cit., pp. 163 - 164. (35) Ivi, p. 164. (36) Ivi, p. 167. (37) Ivi.

arrow_back_ios27/27arrow_forward_ios
menu_bookCondividi su FacebookCondividi su WhatsApp